torstai 8. kesäkuuta 2017

B497. Taustaani

Olen lapsuudesta asti ollut harrastunut terveistä elämäntavoista, liikunnasta, villieläimistä ja luonnosta sekä perinteisestä suomalaisuudesta. Lääketieteestä en ole ollut harrastunut yhtään. En koe tauteja hyväksi kiinnekohdaksi itselleni, en ymmärrä miten sairaanhoitajat ja lääkärit voivat pysyä terveinä enkä ole luonteenlaadultani sellainen, että haluaisin auttaa ihmisiä yksi kerrallaan, kenties oman itseni kustannuksella, vaan paljon mieluummin autan etäältä suurta ryhmää kerrallaan kirjoittamalla, ongelmiin upoamatta. Olen tavannut harrastaa liikuntaa, milloin vähemmän ja milloin enemmän, sekä luontoa ja lemmikkieläimiä, lähinnä koiria. Olen vastuuntuntoinen luonne ja luulen, että maailman silmällä pitäminen ja sumpliminen hyväntahtoisesti hyvälle tolalle tuo jotakin sellaista tasapainoilutaitoa, jota terveenä pysyminen kysyy. En ole koskaan sairastanut paljoa, pienenä oksennustautia joskus ja aika pieniä haavoja, myöhemmin flunssia ja nilkan nyrjähdyksiä sekä nyt myöhemmin päänsärkyä ja etelänpuoleisesta asunnosta johtuvia lämmönsäätelyn ongelmia. Minulla on muutama näppylä useamman vuoden, muttei se ole näyttänyt syöpää olevan. Päänsärkyyn olen viime vuosina sairastunut aina silloin tällöin, Savonlinnan aikanani. Ylipäätään elämäntapani Savonlinnassa ja Tervola-nimen aikana ovat olleet paljon kehnommat kuin aiemmin pääkaupunkiseudulla, mistä syystä suosittelisin pääkaupunkiseutua ja liikuntaharrastusta terveyden ylläpitämiseen ja parantamisesta oppimiseen. Pääkaupunkiseudulla tapasin lukea New Age kirjoja, mistä oppii mm meditaatiota, kehon ja mielen yhteydestä sekä käsillä paramtamista.

* * *

10.6.2017   Hankin tässä printterin, kun sen halvalla sain. Printtasin muuta ja päätin tästä blogista, ettei minulla kannata olla siitä printtiversiota, vaikka noista sadan blogikohdan kokoelmista ja hakemistosta sellaisen helpolla saisi. Kun joskus ihminen sairastaessaan ei ole niin kovin järkevä ja siksi printtiversio kai tulisi sotketuksi muistiinpanoihin, jotka siis teen nettiin, jotta netissä on koko näkemykseni parantamisesta, niin ei tarvitse tulla minulta kyselemään näitä ja levittämään tauteja. Jos printistä tulee liian paksu, niin periaatteessa kopiofirmat kuten esim. Tottiprint Savonlinnassa tekevät vihkosia suunnilleen samalla vaivalla kuin kopioita, muistaakseni ei ollut kovin kallista.

* * *

11.6.2017   Tänään on täynnä 500 blogikohtaa tässä 3-osaisessa blogissa. Katselukertoja niillä on ollut reilut 3100, reilut 900 ja reilut 850. On siis viisi sadan kohdan kokoelmaa kasassa, joten jos joku haluaa printata, niin hyvä kohta nyt, mutta toki olen myöhemmin yleensä lisäillyt vanhoihin kohtiin, jos on jotakin uutta mieleen tullut.

* * *

17.6.2018   En osaa laatia näitä ohjeita vaivoista, joihin minulla itsellä on taipumus. Kouluaikoina luokan hapenpuute vaivasi minua ja vieläkin hapenpuute vaivaa minua herkästi, jollen tuuleta kylliksi,eli siihen vaivaan en osaa kyllä mitään keksiä, kun siihen aina itse soorrun.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti