perjantai 10. maaliskuuta 2017

B469. Koulu tai työ painaa ja vapaa-ajan hyödyllisyys työn kannalta

Tarvitsemme laajempaa elämänpiiriä. Vaistoluontomme kertoo,e ttä se antaa meille voimia, on tarpeen toimintakykymme ja siis myös työn ja älyn kannalta. Ks. http://workandfreetime.blogspot.fi etenkin ekan blogimerkinnän kirjalinkki! Voi olla aika outrageous, mutta luonnonvalinnan tuoman toimintakyvyn vaalimisen valossa objektiivisesti perusteltua.

1.10.2018   Joitakin peruskoulun tai lukion opettajia ja oppilaita,kenties joskus muitakin, painaa jokinkoulussa niin, että pehmentävät elämäänsä esim. ruokakeskeisyyttä nostamalla ja olemalla joltain osin tonttumaiset tai viikonloppuna juhlivat, milloin kai koulu painaa aika paljon ja tyhmentää siksi, että on urautunutta yksialaista elämää, jonka lähestymistapa ei ole kamalan taitava, näkemyksellinen ja omakohtaisen arkijärkinen ja aina kokonaiskuvallinen sekä elämänviisas ja siis elämänmyönteinen ja tervehenkinen. Silloin ongelma tyypillisesti on siinä, että tuo yksilö itse valitsee koulun, pitää sitä joltain kannnalta hyvänä järjestelynä elämässään, ja yleensärohkaisee muitakin valitsemaan koulun, kannattamaan koulua. Mutta tuolloin siis koulu on ollut liian työläsja käytännössä liiaksi muita elämänmahdollisuuksia ja niiden mukana muita ajattelutyyppejä hja lähestymistapoja viisauksineen pois karsiva, niin itseltä kuin muiltakin. Jolloin siis ratkaisuna olisi opetella ajattelun, tietämyksen yms taitoja jollakin tehokkaammalla, enemmän viisautta ja elämänymmärrystä jättävällä tavalla, esim. ajattelukurssi blogistani http://pikakoulu.blogspot.fi ja kouluaiheisiin tutustuminen omaan tahtiin, kuin ryöpsähdyksinä, hyvää laatua koskaan unohtamatta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti