lauantai 28. huhtikuuta 2018

Blogi jatkuu osassa 4.

Tämä blogi jatkuu osoitteessa http://parantamisesta4.blogspot.fi .
Hakemisto osoitteessa http://parantamisesta.blogspot.fi kohdan Elvytys alla. Sen vieressä ovat sadan kohdan kokoelmissa kaikki tämän blogin tekstit sekä erillisenä listana ihmeparannusohjeyritelmät.
Hakemiston alla on sisällysluettelo, eli otsikot numerojärjestyksessä, ja sen loppuun tulevat uusimpien blogikohtien otsikot. Lisäykset vanhoihin kohtiin löytää vain ko blogiteksteistä sekä blogissa että kokoelmissa.

tiistai 24. huhtikuuta 2018

B585. Vammojen parannusohje, perusversio

Keholle pitäisi antaa ohjeeksi "Terveesti vaan", mielikuva täydestä terveydestä esim. ennen onnettomuutta tavallisen elämän ajalta, kun keho voi hyvin, oli terve. Terveet oisat korjaavat viereiset osat terveiksi. Ei mietitä inhorealistrisesti, että mikäs se vika olikaan, vaan yritetään elellä terveellä tavalla mutta varovasti, jos jossakin on kumminkin ollut vamma. Rukouksen parantavuuden suunnalta löytyy paranemistapa, joka on tämäntyyppinen: elävöittävä, kehon omaan viisauteen perustuva, luonnon ikiaikaiseen viisauteen ja kauneuteen, samalla hyvään tahtoon yms. Näin keho-mieli kenties itse löytää paranemistiensä, paranee jo ihan pian, varovainen vain tarvitsee olla.

sunnuntai 22. huhtikuuta 2018

B584. Puutostila ja riittävä ravinnon yms saanti

Puutostilaan tietenkin auttaa, jos jälleen saa ko ravintoainetta, vettä, happea, tms riittävästi. Lisäksi pitäisi syödä ja elää terveellisesti, jotta keho osaa tasapainottaa eri elementit, niiden saannin sekä elämäntavan ja vireen. Jos ruokaa on liian vähän, niin voi auttaa ottaa mallia vähäruokaisista ja heidän elämäntavoistaan & vireestään. Vastaavasti muiden puutostilojen kanssa.
Jos puutoksen korjaamisen jälkeen jää vielä huono tai kumma olo, niin pitäisi kai tasapainottaa keho jotenin ja löytää tervehenkinen elämäntapa & tervehenkinen vire, jolla se sujuu hyvin.Jos keho tai mieli vielä nuokkuu joiltakin osin, niin pitäisi kertoa kullekin kehon ja mielen osalle, että hei, nyt on vettä tms ravintoa saatavilla mahassa ja verenkierrossa,niin nuo yksi kerrallaan saavat riittävän annoksensa ja toipuvat.

perjantai 20. huhtikuuta 2018

B583. Ihmeparannusohjeyritelmä LIV * Tunnelman ja onnistuvuuden mukaan

Lainaus kohdasta B481. Hampaiden parantuvuudesta:

"20.4.2018   Hampaiden kunto, säryt, tilanteen kehitys yms vaikuttavat menevän tunnelman mukaan siihen tapaan, kun esim. jouluna hautausmaalla käydessä sillä on oma tunnelmansa, tai kesäaikaan vehreällä rannalla luonnon keskellä: ikään kuin uit jossakin tunnelmassa, aihepiirissä sosiaalisine suhteineen, ym efdesottamuksineen, puolieen, asianhaaroineen. Ja olosi menee sitten sen mukaan, samoin sairastavuutesi tai parantuvuutesi. Esim. ikävien asioiden kanssa tekemisissä ollessa vaivaavat säryt helpommin, kun tunnelma on huono. Vastaavasti kunnon kehitys ja siis myös kai hampaiden kunnon kehitys näyttäisi menevän sen mukaan,minkä verran on epäonnea ja turaamista, huonoa laatua, tai v´sitten vastapainona noita hyvätunnelmaisia elinvoimaa tuovia olosuhteita."

keskiviikko 18. huhtikuuta 2018

B582. Sumea näkö ja kehon viilentäminen terveeseen normaalilämpöönsä

Etenkin keväällä, jos on vielä talven lämmöntuotanto kehossa päällä ja pukeutuu lämpimästi, syö talven tapaan tuhdisti, niin voi kehon lämpötila nousta liian korkeaksi ja se aiheuttaa tokkuraisuutta ja näön sumeutta. Samoin, jos muusta syystä, esim. syömisen ja teenjuonnin sekä villavaatteiden myötä on kenties vanhalla ihmisellä kehonlämpötila liian korkea, niin se voi tehdätokkuraiseksi ja näkökentän sumeammaksi, mihin auttaisi pukeutua viileämmin, ulkoilla ja välttää syömästä liian tuhdisti, etenkään keväällä.

tiistai 17. huhtikuuta 2018

B581. Verenkiertoperäinen dementia ja meditaatio

Aivoverenkierron häiriöistä johtuvaa dementiaa voisi kenties lievittää tai parantaa parantamalla aivoverenkiertoa herkän huomaavaisuuden, luonnollisen pakottamattoman myötäelävästi asennoituvan huomionsa avulla esim. reilu vaaksa jokasuuntaan alueesta, jolla on aivoverenkierron häiriöitä. Näin voisi kai löytää eri reittejä, luonnollisia ievoviritteisiä tapoja alueen verenkierron toimia. Samalla olisi kai hyvä pyrkiä olemaan monialainen, harrastamaan monenlaisia elämänalueita, mitä milloinkin, niin kenties jotakin toista kautta kuin urautuneilla uomillaan saisi asiat huomioonotettua, jos syynä onkin uupumus, jumiutuneisuus, kankeus, mielenkiinnon puute, hajamielisyys tms liikaan yksialaisuuteen perustuva vaivajoukko.

B580. Sepelvaltimotauti ja kaavamaisen komentavan seuran välttäminen

Terveyskirjasto netissä kirjoittaa http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00077
"Sepelvaltimot lähtevät aortan tyvestä ja sijaitsevat sydämen pinnalla ja huolehtivat sydänlihaksen hapensaannista ja ravitsemuksesta. Sepelvaltimoita on kaksi, vasen ja oikea. Sepelvaltimotauti johtuu sepelvaltimoiden ahtautumisesta. Ahtautumisen syynä on valtimotauti (valtimon kovettumatauti, ateroskleroosi), joka vaurioittaa sepelvaltimoita."
Vanhemmiten ihmisen taidot vuosikymmenten tuoman harjaannuksen ja eläkeiässä harrastetun taiteen, uskonnon ym sivistyksen ja kokenieden imisten seuran myötyä kasvavat, ja niin jokin vanha taso, jokaammateissaan toimivilla on, ei enää vakuuta, ei edes tuo riittävää suojaa, ei kylliksi havaitse ja suojaa noita osaavampia. Silloin usein auttaa liittoutua niiden elämänalueiden kanssa, joissa ihminen on harrastunut monimutkaisista ja viisaista asioista tai muuten yltää hetken verran viisaammaksi ja hyväntahtoisemmaksi, mikä tuo kuvaan esim. kahvin ja pullan yms rasvaisemman ruuan. Mutta rasvaisempi ruoka ja tauko eivät ole tervehenkinen tapa nostaa elämää paremmin sujuvaksi vaan paikkaamista, hädän hetkelle ja isolle puutteelle tyypiulliset keinot. Silloin jos joutuu kaavamaistetuksi, sii vähemmän elinvoimaiseksi versioksi arki, vähemmän eläväiseksi, tai jos sivistyksestä on ei-elämänmyönteinen versio vain tarjolla, niin otteesta elämään tulee voimaton, ihminen kuin umpikujassa. Siksi pitäisi varoa kaavamaistavaa jöötä, vaikka se esittäytyisi koulutetuksi järjeksi tms työelämän asemaa saavaksi tyhmyyden muodoksi.
"Sepelvaltimotautia aiheuttavista riskitekijöistä tärkeimmät ovat tupakointi, kohonnut veren kolesteroli , kohonnut verenpaine  ja diabetes."
Tupakointi: työhinku. Kohonnut veren kolesteroli: satsaatko elinvoimaiseen vai paikkailetko vain, oletko ihastunut liiaksi vain paikoillaan pysyttellen harrastettaviin täkyihin kuten taiteeseen tms, elinvoimaisen elämäntavan kustannuksella. Sokeritauti: puuttuuko elämästäsi liikunnallisuus, toimeliaisuus, tervehenkisistä virikkeistä voiman saaminen, kokonaisen maiseman elämässä mukana eläminen.